Thursday 21 July 2011

: : kepsi : :

apa tu kepsi?

tataw??!!~ 

hah?

betul nih?




erm....




kentuchy fried chicken laa~


knp ngn kepsi nih? 

pasal yg masuk you tube tu kaa??

eehhhh bukan nk citer pasal tu..



skng sy keje kat kepsi.. \(^_^)/

as a part time..


if sy jdkan kerjaya kepsi sebagai kerjaya utama,

apakah yg akan terjadi selepas sy konvo??!!~ 

(@_@)


ni masa kakpin konvo..


# maka!!, 
sy akan balik jam 1 pagi tiap2 malam..
&
xdapat bayar hutang, 
pakai kete idaman 
umah idaman 

lelaki idaman..opppsss silap lak.. HEHEHHE :p

so masuk dis week da 2 minggu keje tapi baru 6 hari keje..

kenapakah???
kerana waktu keje sy adalah JUMAAT  7pm- 1 am

SABTU pula 8.30 am till 1 am

AHAD 8.30 sampai 6 pm..

so 3 hari sahaja..

mula2 keje ni mmg ade SEBAB utama.. mungkin sy letakkan kepsi ni sebagai kerJaya masa pendek.. sy akan keje sehingga sy abis belaja n sementara tgu keje dalam bidang sy ..
 YEE.. 
mmg sy nk keje dalam bidang sy walaupon kadang2 sy pikir byk kali betul ke nk keje as a CHEMIST??!!! INSYA ALLAH~

 sy nk bantu ayah sy..umi sy.. famili sy.. jd sy kena pikir jaoooooo
sy umpama anak pertama da skng.. *ni naik taraf sendiri*


 on my 1st day~
penat taw.. berdiri je.. da la balik keje kat halal terus bawak moto ngn sopan 
bersama
UMMI *dia ni mmg suke je nk ikut* 
hehehe xla.. dia nk tumpang balik.. (sian ummi  jd pembonceng setia :D )




hari pertama keje biasa la mmg sgt blur.. 
pahtu nset lak terus bg kat manager.. 
then nnt cam ne ayah aku nk call ke ape ke.. 





see!!~ sama x muka sy ngn my dad??!~ 
tgk idong la.. hahaha
muka pon suke kerut2.. 
sbb ikut walid la nih.. hee~
n kulit pon x berapa nk cerah..

SAMA KAN??!~
:)









maghrib tu walid lalu depan kepsi sbb dia x caya aku keje la kot..
aku nmpk pastu aku wat
"peace2 lambai2 kat walid"
mlm tu upenye walid x dapat tdo.
menurut citer iwa walid kejap masuk kejap kuar bilik tny aku ade call o msg x..
sian kat walid..
bukan xnk call gtaw balik kul 12.30 am tapi sbb blurr n nset pon kat manager..
so aku pon kemas2 mop2 mcm nk patah pinggang.. (@_@)
pahtu cecepat punch card pastu cecepat amik tepon

call walid tapi walid x angkat
calll iwa lak .. 

kringggggggggggg!!
kringgggggggggggg!!


ehh. sore walid la. (dalam hati).

piqa: walid da tdo? iwa?

walid: iwa da tdo da~

piqa: aloo walid tgu piqa taw.. piqa br abis ni..

walid: kate balik kul 12

piqa: kul 12 tu kepsi tutop so kemas2 12 lebih la..



tapi malam tu dekat kul 1 la gak kan..

aku pon cecepat kuar n start moto nk bawak laju2 sian kat ayah ku tgu lama.. tetibe..

tinnnnnnnnnnnntinnnnn.. *bunyi hon*
#perasaan sgt cuak+takut#

eh walid  n iwa upenya..
diorg tgu luar kepsi..
aku x pasan kot sejak bile ayah n adik aku tgu.. mesti lama kan.. sampai je kat umah

piqa: lama ke korg tgu??
iwa: xde la.. sejam je.. hehehehe

OMG.. SEJAM JEEEE!!~

 



aku sgt rasa bersalah.. jd xleh ngadu penat2.. 
sbb bukan walid suh keje.. 
walid pon masuk bilik n tdo.. 

esknya.. 
aku pon siap2 nk masuk keje kepsi.. oke la..so hari tu mcmbiasa la,. 
keje..

yg ssh sikit bile nk solat..
xde tempat proper.. so aku solat atas kayu putih yg di alas dgn plastik itam.. 
ouh ouh..ouh.. ... 
xpe la..
T.T

tapi tu masa solat maghrib,,
masa zohor n asar aku solat kat umah sbb ade break 2 jammm wow.. 
xpepenah aku keje ade break 2 jam..
tapi sejam pertama aku mkn kat kepsi..
FREE MEAL FOR STAFF

 aku mkn

- AYAM HS
- AIR STRAWBERY
- NASI
- BURGER COLONEL

 tu mknn package..
abis mkn.. burger aku bawak balik kasi sarah..
pastu solat n tdo jap.. 
hehehe
then masuk keje balik mcm biasa tapi kali ni walid x tgu...

ni nk ckp masa tiap kali CLOSING.. 
so kalo ade ayam extra dia akan buang.. 
kalo ade mknn lain2 extra di kasi la.. 
 tapi amik cecepat kalo x buang gak..
so setiap hari kalo aku wat sampai CLOSING aku akan di tapau kan.. dgn egg tart..

jumaat mlm dapat TWISTER n EGG TART yg mkn iwa la sape lagi

sabtu plak dapat EGG TART ngn MILO AIS
nyuummiii!!~delicious~


so kalo tiap2 hari keje kepsi mmg bole gem.. gem.. gem.. hahahaha


skng ni da masuk minggu ke dua aku keje.. so mksdnya da 6 hari keje..
rasa best la juga..
tapi aku lagi prefer keje basuh pinggan dari lap2 meja tayang muka kat depan.. sbb aku kan PEMALU.. =.="





ni nk citer masa basuh pinggan lak.
.
masa basuh pinggan dia ade sabun khas.. n sabun ni sgt terhad,.. bile sabun khas dia xde la byk sabun mcm kita guna axion ke, daia ke, sunlight ke, so sabun dia mmg sgt xde.. -.-

masa basuh pinggan ni.. paip nye ade 1 tapi kepala paip ade 2 which is for COOL n HOT..
aku pon mcm da confident pulas la kepala paip ni.. sambil berangan2 aku cuci2 sinki sbb nk jdkan air bilasan,.. sekali

auuuccchhh..auuccchhh

terbukak air panas.. HAHAHA
aku sgt blur n i leave my hand about 10 second.. BL betul la..pastu merah2 la tgn.. seb bek la x putih sgt kan.. eheee..
#ni advantages kalo x berapa putih, jgn kutuk org yg x berapa nk putih taw sbb dia sgt bertuah, mcm sy#

so abis la cter kat kepsi..doa la semoga sy leh jd manager sementara dapat keje as a CHEMIST..

mudah-mudahan..

amiin :)

No comments:

Post a Comment