Monday 15 April 2013

no title



Bila difikrkan semula mungkin ada benar nya,
Tapi siapa yang akan mengakui kecacatan pada diri pada awalnya kan walaupon selepas itu kita sedar mmg ade sedikit benar apa yang dia cakapkan.

Itu yang dinamakan ego..

Setiap manusia itu pasti ada ego nya, samada kita nampak atau tidak saje.
Apa yang membuatkan aku menyingkap perkara ini sebab aku tunjuk la wasap (seperti dilampiran bawah) aku ngn kawan aku mengenai nasihat dia kat aku sebab masa tu aku down (tapi sepatutnya xperlu down kan)

 https://pbs.twimg.com/media/BHyl3z9CcAAuSH2.jpg
, tapi last2 dia ckp 

“i noe what is ur prob act” 

Aku pon mcm wowoooooooo, aku pon baru nk figure out what happen with me (cakap dalam hati)

“ hah, apa apa” 

“ u need someone yang take care kat ko, u need perhatian from him”

Zzzzzzz

Apa la dia ni, kesitu pulak (dalam hati lagi)

“i dont think so, aku xrasa mcm tu, and aku da serik okay, now im just think about myself”
Pastu aku pon bla la sbb dia bgtaw mcm tu kan,..

Dalam hati said “no no no never!”

Mmg la kalo kita down ke apa ke kita memerlukan seseorang teman untuk jadi telinga kita, kadang, lepas tu kita okay je kan.. and for me, aku lagi selesa share dengan org yg aku kenal atau yg mudah berinteraksi ngn aku. 

Maksud mudah berinteraksi adalah bila aku memerlukan seseorg sgt time tu and she/he are there.. and bila aku meluahkan, means aku memerlukan telinga dia dan kadang kala memerlukan bahunya untuk aku menangis, bukan seseorg yg sentiasa argue dengan apa yg kita buat.

Mmg la tepat kita jumpe org yg kita luahkan dan dia bagi nasihat tapi bukan dengan cara melulu, cthnya 

“ aku sedih la wei”

Ni example yg melulu

“ knp ko sedih, aloo normal la nnt okay la tu, Allah kan ade, Dia da aturkan yg terbaik, xyah sedih2 k”
(baguskan dialog diatas)

Tapi.. 

Kita yg ckp sedih ni xabis cerita lagi, n act dia tataw pon kita sedih nape. Kalo korg la kan, hati mmg sedih gila gila ni, then nk share ngn kawan sorg ni, tetibe dia ckp gini.. amacam???

Kalo time tu hati ngah kuat, tegar  mesti korg ckp dalam hati mcm ni 

“ erm.. betul juga kan, kan Allah ade, Dia da aturkan” 

Ni kalo cekal bebenau la kan.. tapi kalo sebalik nya 

“ ermm baik aku iye kan n bla je la.. dia bukan nk paham kan pon”  

Then korg bla kan.. kan.... 

Kita mengharapkan mcm ni,
 (ni pandangan aku je taw) 

“ aku sedih la wei” 

“ laaa nape sedih ni? Erm, kalo ko xkesah, meh citer kat aku..”
 
Hahhhh kan nice mcm ni..
Dia x pretend paham pon pada awl nya,
Pastu da abis kita citer baru la dia bukak mukadimah dia..
Walaupon kadang mukadimah nye menusuk nusuk keQALBU, tapi time tu kita rasa lega sebab da luahkan kan.. 

Ke bagi korg tak.. @_@

Merujuk kepada kes aku ygmemula tadi, 

Benar ke aku memerlukan seseorg yg sentiasa ade ngn aku ssh ngn senang? 

Benar ke

 Benar ke

benar ke 

 tapi aku harap kalo benar pon biar lah seseorg tu dah menjadi yg halal bg aku pada masa tu,
sekarang ni aku nk appreciate kawan-kawan yang aku ade di sekeliling aku, nk berkongsi dengan mereka suka dan duka, kalo diorg sudi la.. 

nnt kalo dah ade “seseorg” kita mesti lebih banyak rujuk kat dia kan.. yawwww :D 

apa2 pon, sebenarnya kita ade Dia, yang sentiasa paham kita, yang sentiasa rindu akan suara kita, kerana kelemahan kita, kita selalu dan mudah memohon pada org lain dulu. Semoga dengan meletakkan Dia dekat ngn hati kita, kita terus rujuk pada Nya.


#sekadar perkongsian.

No comments:

Post a Comment