Wednesday 30 May 2012

hari ni, kisah saya...

kalau dulu2 masa sekolah rendah , mesti ade karangan sambung ayat di bawah ini atau buat satu cerita menggunakan ayat ni "hari ni, kisah saya... " dll lagi la..

mula2, alhamdulillah..
saya masih berpeluang untuk melihat ciptaan Nya utk kesekian kali..

mari mulakan..
hari ni, kisah saya bermula..
ehemm.. di awl pagi yg indah dan damai.. sy bangun lambat..
alamak!! dah kul 8.. aiisshhhh mcm mn bangun lambat ni.. 
dah la ade seminar kul 9.. mati la.. 
okay, mandi cepat2. 
8.30 dah ni..sempat2 insyaAllah..
pastu antar aliah g skolah sbb dia pon lambat...
masa tu hujan dah rintik2.
tik tok tik tok hujan sudah turun, 
rintik rintik bunyi hujan nya..
lalalala~

lepas  tu terus balik .. 
mula2 nk ikut federal highway tapi mcm byk traficc light kat klang nnt.. saya dah la nk cepat..
jadinya ikut la kesas..
time tu dah nmpk dah langit gelap sgt.. tp cekal kan hati, teruskan juga..
masa dah masuk shah alam tu..
"eh adakah ini hujan" (monolog dalaman)
"ouhhh mannnnnnnn"

teruskan je la.. sbbnye xde baju hujan pon kalo benti mcm moto2 lain..kalo benti nk berteduh pon xde terowong or ape2..
terus kan terus kan..
hujan menumbuk2 kulit tgn n muka saya T_T 
"adakah ini hujan batu" (monolog dalaman lagi dan lagi)
sehingga lah sampai kat satu terowong, saya rasa dah slow dah, sbbnye depan sy ade moto juga..
so moto tu slow sy pon slow..
tataw la mcm mana ntah.. bende tu terjadi sekelip mata...
moto WTC yg sy naik tergelincir, sbb heavy raining, n geseran antara jalan tar dan tayar motor kurang.. tergelincir lah sy dan  terjatuh la sy... 
tapi masa tu sempat bermonolog dalaman " eh eh knp nk jatuh ni, kan dah bawak slow n da break.. knp ni knp.. aaaa tidak..akhirnya jatuh juga.."

naseb bek masa tu betul2 bawak slow n jatuh pon slow motion je..sbb risau kan WTC, (org nye moto kan )

lepas dah jatuh dah dah cek2 WTC xde masalah.. hanya pinggul dan lengan kanan saya sakit sikit.. terus kan juga perjalanan.. 

masa da sampai kat petronas kat shah alam, stop la..konon2 nk beli topup nk call prof, nk gtaw dtg lambat sbb hujan..dgn baju yg basah lencun masuk je kat counter petronas tu.. lepas buat bayaran dan dah dapat topup, dgn menggigil nye... jari2 yg dah kecut ni.. masuk kan no topup..pastu terserempat ngn kawan kak pin n abg haris..
"alamak, mati la den, kalo lah dia gtaw kakpin or abg haris nmpk aku lencun mesti kena bebel ngn kakpin.. @_@" (monolog lagi)

pastu lepas tegur lebih kurang.. sy pon ckp nk bla dah.. sbb nk kejar masa.. 
masa dah kat moto tu .lepas tu abg tu dtg kat saya , dia kate gini

"kejap2, nah (sambil buka sweater dia n bg kat sy)
"eh eh xpe la,, xpe la.. "
"guna la dulu, sejuk,, nnt jgn lupe pulang kan taw "

dgn segan2 sy pon amik je la..sejuk kot..sampai ke tulang rusuk.. 
hohohhoho..

alhamdulillah sampai juga UM kul 10 ..
amik2 baju kering kat bilik pastu terus gerak ke jabatan kimia..
tukar baju dlm surau  pastu terus masuk D112..

#will continue 




No comments:

Post a Comment