Monday 21 May 2012

mungkin ini yang terbaek buat saya ^^

wahhh tajuk entry pon dah gtu..
ermm alhamdulillah..
dapat juga sy menaip lagi sekali pada mlm ini..

buat hati yg semakin memulih..
buat fikiran yang semakin matang
buat diri yang perlu di naikkan berat badan..
buat  mata yang sudah penat memproses kilang air mata
buat rambut yg selalu gugur @_@
buat diri saya khusus nya...

sy perlu pilih keputusan saya kali ni..
sekali sy dah buat keputusan, sy xkan undur diri.
mungkin ini yang terbaik buat saya.. , hati saya mata saya rambut saya. khusus buat diri saya..
mungkin ini membawa perubahan buat saya,..
berubah kepada yang lebih baik..
untuk melupakan segala2nya,,
walau saya di tentang..

Ya Allah. Kau permudahkan lah segala urusan ku amiin :)
Ya Allah.. semoga penantian ku  mendatang kan hasil ..


sy copy dr ila lala.


sabar is d best way. those who are patient will be rewarded,i'Allah. just do everything for the sake of Allah.:)"




ini pula dari diri saya 


"why u choose to be sad while u can be happy..
why u choose to look for him, while he is looking for someone else
why u choose to wait for him, while he is with someone else..
why u choose to like him, while he is like someone else
why u choose to still love him, while he is fallin in love with someone else
whu u choose to wasted your time
why u choose to be sad when someone not love u, remember Allah love u, your friends love u
what goes around comes around..
Allah knows better
syukran :)"



ini pula komen2 dr kenalan yang sentiasa support saya,.. yang mengalami situasi yg sama dgn sy..


"tggu boleh, tp jgn kacau bhgia org...tuhan lbih 

mengetahui.....sabar.."


"menunggu itu lbih baek tp mghrp jgn skali..hidup ni x pjg, 

smpai mati jela boleh tggu..."



" btol laa, kalo syg btol tggu laa lg...mungkin satu ari nt tuhan

 nmpk effort, who knows wat 

happen 2morrow....sesetgh org tggu bkn sbb nk kn hrpn, sbb hrpn mmg dh xde, cuma hrp 

keajaiban je, tp tggu sbb nk buktikn sape diri dye yg sbnr, seorg pencinta yg setia.....kalo x 

dpt pon, at least dpt bljr seswatu....mungkin bhgia tu xde kt dunia, tp bahagia kt akhirat 

kekal smpai bila2..tuhan je yg taw.."



" yg pnting senyum walopon hati kamu d sakiti...nangis bila perlu, mohon ampun slalu, 

brubah jd lbih baek...smoga tuhan bg bahagia bwat piqa.....aminn.." 


thanks aizu.. semoga kamu jumpe kebahagiaan kamu.


ini pula nasihat dr bedah@my GF ever!!~ 




"sayang, kalau kita dah bertaubah betul2 ikhlas dari hati insyaAllah Allah akan sentiasa terima taubat kita. Semua pernah ade masa silam masing2, semua org pernah buat jahat, jangan takut, selagi kita mohon pada Allah, InsyaAllah Allah bantu kita, doa banyak2 mintak petunjuk dari dia okay "

ini pula saya copy dari ayat ziedah 


Apabila datang seseorang yg menghadiahkan AIRMATA buatmu...mungkin Allah sedang mendidikmu menjadi seorang yang lebih SABAR...


Jangan melihat manusia yang menjadi PENYEBABNYA tetapi lihatlh dengan mata hatimu bahawa Allah menghadirkan UJIAN sebegini buatmu sebagai tanda KASIH & CINTANYA kepadamu..

Dan apabila hatimu DISAKITI, mungkin Allah sedang mengajarmu erti REDHA atas setiap KEPAHITAN dan KESULITAN yang berlaku..

terima kasih xterhingga buat rakan2 saya.. sy sayang anda semua.. terima kasih kerana menyokong dan menasihati sy..
sy tahu sy teruk..
insyaAllah sy akan berubah ke arah yg lebih baik yang di redhai Allah..
sy ingin mencari redha Allah di dunia ini..


Ya Allah , izinkan aku mengecapi cinta Mu..

 


3 comments:

  1. same goes to me..sabarlah piqa..Allah turunkan masalah kt hamba dia stakat mane hambanya mampu.. kite kne kuat.. :'(..

    ReplyDelete
  2. ziedah : thansk alot ziedah :)

    tisya: i just read ur blog.. sgt simpati ngn awk.. sy taw mcm mn rs sakit tu..
    piqa harap tisya pon kuat.. :)

    ReplyDelete