Tuesday 16 August 2011

: : biskut raya: :

kuih semprit vs kuih dahlia

 masa mula2 nk wat kuih ni.. erm..xdop mood pon..
ye la.. baik beli je.. lagi2 da ade kedai 1MALAYSIA kan.. tapi si sarah ni excited sgt nk wat.. aku pon ye kan aje la..
lagi pon barang2, mak yg sponser.. so xyah la aku pening2 mikir duit.. nice =]

so semlm bersungguh2 aku wat la kuih semprit... tgk dalam tb mcm sonang.. tapi aku google gak.. 
last2 aku pening @_@ ye la.. kuih semprit n dahlia ni sama ke?
sbb ade resepi  kate sama.. tapi ade yg guna bahan lain.. cthnya ade yg guna tepung ubi.. tapi yg aku tgk lagi guna tepung jagung..
conpius2.. 
so aku setia pada 1 je.. *kan lebih bagus*:p
so aku guna resepi yg guna tepung jagung..
da siap adun sume2.. 
last2 acuan semprit xde pulak..
ade acuan bunga dahlia.
jd aku pon picit2 je la wat  bentuk dahlia..
ni la hasilnya.. yg akhirnya aku sorg gak yg abis kan keje2.. sarah separuh jalan je.. adoi..
ni xwat kuih sarang semut lagik.. tu mmg bebtul memerlukan kesabaran yg tgi..
fuh..=.="

ni time nk bakar da.. masa nk bakar tu...yg 1 st round tu dekat 2 kali bakar sbb xmasak2.. suhu n masa xsure..dalam tenet lain.. bile wat lain.. so kena la wat exp sendiri... :p


tara!!~ nk da jadi.. biskut dahlia.. 
rasanya ohsem okeh.. haha **puji sendirik lak*

ni angkara siapa!!~ 
xlain dan x bukan.. anak buah den.. beria aku tauk dlm mangkuk sbb aku tgk dia asek ulang alik g dapur amik satu2.
last2 dia makan cerry je.. adoi.. >.<

sepatutnya mlm ni wat biskut mazola.. tapi da terlajak tdo kat UKM.. hahhaa.. oke la.. next time br buat..
esk pon bole..sbb esk masuk keje kul 1.. lalalal!~


No comments:

Post a Comment