Wednesday, 3 August 2011

: : saya rindu mereka part II : :

T_T
rindu.. ye aku sedang rindu...
xtertanggung rindu ini..
tak terluah..
kalo di luahkan pon tetap xde ape2 kesan atau faedah..
 r i n d u..
sst yg ssh nk di tafsir kan..
seumpamanya bagai c i n t a
r i n d u dan c i n t a saling berkaitan..

kenapa aku terlalu merindu??
rindu ku bukan la pada seseorg itu sahaja..
yg membuatkan jiwa ni meronta2 merindu lebih2 lagi kerana aku merindu umi aku..
td dapat voice mail dr umi..dia suh call semula..
sbb rindu..
n aku pulak lama da xbalik..
erm.. T_T
kalo ikot kan hati aku,, xnk aku keje ssh2 mcm ni.. balik 1 2 pagi..
baik aku duk palong spend time ngn umi n alia..
tapi aku nk tolong diri aku.. tu yg pasti..
xpe.. suatu hari aku tetap akan balik..
aku rindu masakan umi..
walau kat palong xlah semewah kat sini.. tapi kat sini xbest.. mknn nye pon xbest..
mmg la  xbek ckp mcm tu.. ade org ssh  tu langsung x makan..
tapi aku kalo kat palong tu ssh mcm mana pon.. umi amik pucuk ubi belakang umah masa lemak ke..
buat ape2 kasi menarik..
tu yg rasa mewah je kalo mkn kat palong walaupon sebenarnya mkn jantung pisang belakang umah..

erm..
kalo aku rindu kat arwah atok,, umi ,.walid..
mesti aku bgtaw dia..
walaupon dia bukan terus start enjin kete antar aku g jumpe sape2 yg aku rindu.. tapi aku lega..aku gembira dia jd pendengar aku..
sentiasa dgn aku..
dia adalah tempat aku luah kan segalanya2..
suke duka..
tawa nangis aku.. sume aku citer kat dia..
dan kini..
aku rindu kan umi..
rindu kan arwah atok..
rindu kan alia..
rindu kan dia.. tapi nk di luahkan pada siapa..
pada dia juga tidak..
aku xmo di katakan beban padanya..
aku perlu berdikari.. tapi sejao manakah aku mampu nk menangung sume ini..
aku  tgk org lain gembira,. aku jeles.. ye mmg aku jeles..
Ya Allah, bilakah masa aku juga begitu?
atau masa itu telah berlalu tanpa aku sedar..'


"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu , 
tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi ,
 jangan terlalu sedih
terimalah kenyataan itu 
dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu 




kepada si dia.. jgn la khuatir..aku xpena salahkan kau..
malah aku nk ucapkan terima kasih sbb pernah bersama aku
n membahagia kan aku..
mcm pernah aku katakan
  "cuba mengingat tidak, tapi utk melupakan tidak sama sekali"

selamat mlm r i n d u..

#rindu ku sedikit terluah kerana sudah sms umi & menceritakan kepada emcik belog..

2 comments:

  1. anyonyo cian nya dia rindu. t baliklah palong awak..

    ReplyDelete
  2. okep awk.. da mintak cuti da.. yeay!!~

    ReplyDelete