Monday 15 August 2011

: : palong yg ku rindu : :

Sabtu n ahad aritu balik palong..
Ooo..
Sgt besh..
\(^_^)/
Masuk keje hari jumaat, 8.30 pagi sampai 4.30petang tanpa break.. masa tu rasa nk pengsan sgt sbb nya btuk yg teruk.. kan pose jadi xleh minum air.. tekak lak gatai2.. sabar yolah..
Pttnya break kul 2 tapi xde yg ganti.. so alang2 sambung jela sampai 4.30 terus balik.. sampai je umah terus ujan lebat…
Kl ujan x benti kot sampai la mlm..
Pastu bertolak ke Melaka jumpe kinah..lagipon dia nk exam esk nya..nk bg mknn n sebaginya.. 
*dulu masa aku duk asrama xde pon sape2 antar mknn, nk,,
 beli la sendiri amekaw!!*
ni picca qina the latest.. dia mmg nmpk lagi mature dr akk2nya.. ehee :D dia yg bertudung pink itu yee 


Mcm biasa la..kina tu hepy je..girang.. xnangis ke cuak ke..sedeyh ke.. haih!~ semoga adik success selalu ye.. dapat kan la 4 flat.. senang hati walid.. aku ni tatw la mcm mana.. belaja pon xabis2 lagi..inysaAllah soon.
Masa kat Melaka tu da xujan.. jd hanya KL ujan dr petang sampai mlm..
Sepanjang perjalanan dr kl ke R&R seremban, aku tdo je..ye la penat keje.. hahaha
Lepas tu xtdo,..teman walid la kan.. nk bawak kete walid mana caya.. (@_@)
Sampai palong dalam kul 12.30 tgh mlm.. yg bukak kan pintu sape lagi kalo bukan ALIA YG NAKAL..adoi..
picca ni di ambil masa raya tahun lepas kot, xsilap dia demam tapi durian punya pasal terus buat2 sihat.. :D


B4 tdo.. bukak laptop.. saji kan umi n walid 2 video ohsem ni.. nama video ni ialah
 ulat beluncas..
hahhaa
video ni x clear kan.. sori =.="

Sgt chomel kan…
Ni anak buah den..da nk masuk 5 bulan kot..
Pastu tdo la.. tgl alia sorg2.. main game la ape lagi.. dan2 xigt kol berapa dia tdo sebelah aku..
Aku sedar pagi tu dalam kul 4.30pagi tapi mls nk bangun.. perasan nya mcm da jerit2 kejut kan umi n walid. Tapi upenya dalam mimpi je..hahaha
Last2 bangun kul 10++

Rindu umah sendiri..

Masa g belakang umah.. ade buah cempedak.. sgt byk.. petang ni buka nk goreng cempedak la.. kalo kat KL mahu nya 4 atau 5 biji dua hinggit oke!!~ kat umah den  FOC selagi ekau rajin nk goring.. HAHAHA
Pastu tgk ade la 2 biji buah manggis..pokok mata kucing n durian, umi kate berbuah tapi monyet da amik dulu.. hohoh tu biasa la..kalo xde yg jaga.. ade pon rambutan tepi umah ni.. itu la yg akan di bawa pulang ke KL..
Utk juadah berbuka pula .. tgh hari tu tolong umi amik pegaga.. umi nk masak rendang..
Seb bek umi yg kate nk masak.,, bukan aku, hahha
pokok cempedak belakang umah~

ni pokok rambutan tepi umah tapi ade pulak pokok bunga panjat!~
sape la yg buat gini kalo bukan umi den~ @_@

umi nk buat pegaga masak lemak 
so mesin kelapa da rosak kena la back to tradisional.. 
*kukur kelapa*

ini lah pegaga yg di ambil kat tepi umah ohsem!~ sakit2 pinggang den~










Petang tu sume g serting.. saje jalan2…
Alia yg xpose , dia la beli paling byk.. antara menu alia sorg adalah:

1.      Nasi ayam
2.      Tau fu fa
3.      Burger chickrn chop
4.      Badak berendam
5.      Buah mata kucing

Yg pasti tau fu fa dia da berabih masa kat dalam kete.. (@_@)



Menu sarah:
1.      Tau fu fa
2.      Kuih putri ayu
3.      Burger chicken chop



menu umi:
1.      Popia basah (beli 1 je, sbb 1=RM1)
2.      Karipap pusar
3.      Badak berendam

so mmg best la balik palong..

tapi masa kat umah umi bg aku 4 pucuk surat ni.. umi da  bising  n bebel2..
risau katenya .. yela..
umi kate pelajaran aku mula merosot. erm..
bile


see!~ 4 okeh...

bile bukak.. jeng jeng jeng..
upenya tarikh yg sama.. isi yg sama..
cume 2 di alamat ke atas nama  WAN JAMIAH BINTI WAN OMAR (my umi)
lagi 2 di alamatkan kepada SYED ISMAIL BIN SYED ABD RAHMAN ( my walid)

erm..aku wat2 maintain...
sampai ke kat kL.. ntd aku terus g BENDAHARI UM utk kompen kan.. adakah pihak JPA xmo bayar kan..
sbb aku tny mt bff dia kate dia xdop on dapat surat.. asal aku pulak dapat sampai 4 okeh!!~

kalo kat umah palong aku rasa best.. hepy, tenang.. tapiaku rasa tension sbb.#$%^&* 
(terpakse dirahsiakan dr emcik belog)
aku jadi cepat marah.. aku asek xsuke je.. aku semakin kerek..
ntah la..
aku kena ubah sikap aku yg burok2. tu..
aku semakin dewasa..
aku kena matang.. matang dr segala tindakan termasuk la pemikiran.. 
yg paling aku sedar sekali aku xleh sabar ngn alia.. mmg la dia kecik.. ptt aku kena sabar.. tapi aku nih..adoi..
mcm mana la bakal anak aku nnt.. ya Allah.. semoga ape yg ku pohon Kau makbulkan..amiin:)

No comments:

Post a Comment