Monday 1 August 2011

: : merindui mu & Mu : :

keluh kesah hati bile memikirkan nya..
perlu kah di pikirkan?
memikirkannya tidak,
mengingatinya juga tidak..
tetapi hendak melupakannya tidak sama sekali~

kenapa??

tapi dia bukan lah cinta hakiki ku..
aku  hanya tahu aku  cume ada-Mu..
ye.. Dia yg Maha Esa,
Maha Mengetahui,,
Maha Pengampun..
dan Maha Penyanyang..
















Ya Allah..
padaMu sahaja tempat ku meluahkan segala2nya..
hanya Kau sahaja yg memahami hati ini..
seharusnya ini adalah yg terbaik yang telah Kau tetap kan pada ku..
kerana aku yakin setiap ape yg berlaku,
 ade hikmah di sebalik nya..

 Ya Allah,, hati ini merintih, merindunya..
ini tidak wajar berlaku pada diri ku..
tetapi ianya terjadi jua..
Ya Allah.. tabah kan lah hati ku..
kuat kan la semangat ku..
tanamkan lah iman di dada ku..
aku mahu sentiasa berada di sisi-Mu..

Ya Allah..
jika aku mencari nya utk kebahagianku..
dan bukanlah kebahagiaannya..
adakah ini adill baginya?
tetapi adakah ini juga adil bagi ku?
sesungguhnya inilah yg tebaik utk tidak berlaku ape2 di kemudian waktu ..
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui..

apakah kabar jodoh ku, Ya Allah?
Kau permudahkan lah urusannya..
semoga dia adalah seseorg yg boleh membimbingku ke jalan-Mu
semoga keimanannya terus menebal..
semoga rindu nya pada-Mu mekar..
semoga dia menjadi ayah kepada anak2ku
& membimbing anak2ku ke jalan -Mu

Ya Rabbi
ramadhan kali ini ku bermohon keampunan pada-Mu
agar memberi seribu satu makna buat ku
semoga dapat ku jalani dengan sempurna~
semoga aku dapat khatam al-quran walau sesibuk mana pon aku, Ya Allah..
syukur keatas nikmat yg telah Kau berikan padaku..
















walau sesiapa pon aku,
aku tetap hamba Mu yg melakukan kekhilafan..
ampun kan aku Ya Allah..

*malam ini hati terasa sayu, mungkin kerana ramadhan pertama*

‎Bulan di mana NAFAS menjadi TASBIH..
Bulan di mana TIDUR menjadi IBADAH..
Bulan di mana DOA2 di IJABAH..
Bulan di mana PAHALA di LIPAT GANDAKAN..
Tapi itu semua tidak akan terjadi sebelum semua saling MEMAAFKAN dalam keikhlasan..
Selamat Menunaikan Ibadah Puasa..
Semoga Ramadhan kali ini dapat kita harungi dengan ikhlas..
Mohon maaf atas segala
kekhilafan..~~ :)



salam ramadhan dan selamat mlm semua..

No comments:

Post a Comment